Kvalitetskontroll
Vid planering av byggnation ska en beskrivning av den tekniska lösningen skickas till Statkraft Värme för kontroll mot Energiföretagens tekniska bestämmelser för fjärrvärmecentralen.
Statkraft Värme vill få ett systemschema på er kundcentral för fjärrvärme och värmeanläggning så tidigt som möjligt i processen. Vi bistår gärna er och er partner med hjälp vid valet och utformningen av tekniska lösningar. På så sätt kan vi bidra till den optimala lösningen för er som kund och för oss själva.
För att kvalitetssäkra fjärrvärmecentralen gör vi även en efterkontroll i samband med att er fjärrvärmeanläggning driftsätts.
Kundservice
Kontakta vår kundservice om du vill veta mer, antingen via e-post eller telefon 0771-111 077 på helgfria vardagar kl. 8.00-15.00.
Tekniska bestämmelser
I Statkrafts svenska fjärrvärmenät äger fastighetsägaren fjärrvärmecentralen och bekostar den med tillhöranded drift och underhåll. För att säkerställa att fastighetens fjärrvärmecentral utformas på e...
Läs mer
Ska du gräva?
Fråga Statkraft först, och gräv sen. Den som gräver har ansvaret. För projekt där det redan finns existerande fastigheter och vid nybyggnation, ska du beställa en karta på fjärrvärmeledningar innan du...
Läs mer
Kvalitetskontroll
Vid planering av byggnation ska en beskrivning av den tekniska lösningen skickas till Statkraft Värme för kontroll mot Energiföretagens tekniska bestämmelser för fjärrvärmecentralen.
Läs mer
Anslutningspris för näringsverksamhet
Anslutningspriset beror bland annat på anslutningseffekten och Statkrafts investering för att ansluta er fastighet till fjärrvärmenätet. Ansutningspriset ären engångskostnad.
Läs mer
Priser
Statkrafts prisutveckling för fjärrvärme i Sverige styrs av två publika index. Fördelen med det är att ni som kund vet orsaken till prisets utveckling. Fjärrvärmepriset justeras årligen i januari och...
Läs mer